Toimitusehdot

Toimitamme paketit matkahuollossa edullisesti Lähellä-pakettina alkaen 6,00 € /lähetys (max 30 kg). Isommat lähetykset hinnoitellaan erikseen. 

Toimitusaika

  • Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika kahdesta viiteen (2-5) työpäivää.
  • Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä ilmoitettava erikseen, esim.sähköpostilla. Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.
  • Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.
  • Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy toimittaa tuotteita vain Suomessa. Kaikki Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy:n toimitukset tapahtuvat Suomen Postin ja Matkahuollon välityksellä, elleivät kuluttaja ja Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy muuta erikseen sovi.

Palautukset

  • Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa, kuin se oli toimitettaessa.  Tuotteet voi palauttaa vastaanottajan kustannuksella vain, jos asiakas on saanut väärän tai viallisen tuotteen. Muussa tapauksessa asiakas vastaa palautuskustannuksista.
  • Kuluttajan toivotaan tekevän palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen myynti@lahtisenvahavalimo.fi ennen tuotteen palauttamista.
  • Kuluttaja voi palauttaa tuotteen/tuotteet ilman kuluja kaikissa Matkahuollon pisteissä, lukuunottamatta automaatteja, käyttämällä matkahuollon asiakaspalautustunnusta 9560825

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

  • Mikäli vastaanottaessasi pakettia siinä näkyy selvästi merkkejä vahingoittumisesta, on erittäin tärkeää, että teet siitä heti ilmoituksen rahdinkuljettajalle.  Matkahuollon/Postin henkilökunta voi auttaa sinua tekemään korvausvaatimuksen. On erittäin tärkeää, että huomioit paketin kunnon välittömästi paketin saapuessa,etkä allekirjoita vastaanottaneesi mahdollisesti vahingoittunutta pakettia, jos et voi olla varma sen sisällön kunnosta. Rahdinkuljettaja vastaa kuljetuksessa vaurioituneista lähetyksistä. Voit myös kieltäytyä vastaanottamasta vaurioitunutta pakettia. Silloin paketti lähetetään takaisin meille hyvitettäväksi.
  • Avatessani pakettia kotonani huomasin että sisältö on vaurioitunut. Miten toimin?
    Ota yhteys lähimpään Matkahuoltoon 7 vrk aikana. Vahingonkorvaushakemuksen voit täyttää Matkahuollon sivuilla tästä linkistä. Toimita vahingoittunut lähetys ja sen pakkaus Matkahuoltoon, tai sovi vahingon toteamisesta ja tarkastamisesta Matkahuollon kanssa.

1. Rekisteröityminen

Tilauksen yhteydessä voit myös rekisteröityä verkkokauppamme asiakkaaksi. Tällöin ensimmäisen tilauksen yhteydessä kuluttajan tulee:

a) rekisteröityä kuluttajana Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy:n asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimensä sekä muut pakolliset tiedot.

b) Antaa suostumuksensa, että Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä. Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy:n asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle ilman asiakkaan suostumusta.

1.2. Kuluttajan tulee noudattaa tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.

2. Tilauksen sitovuus

2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse 0404848080. Kuluttaja sitoutuu tilauksen tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.

2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen.

2.3. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa postista.

2.4. Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen ei Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy:lla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.

3. Hinnat

3.1. Voimassaoleva hinta on hinta, joka on Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy:n hinnastossa osoitteessa Teollisuuskatu 12, 74120 IISALMI. Voimassaoleva hinta on euroissa (EUR). Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin.

3.2. Tilaukseen lisätään toimituskulut.

4. Toimitus

4.1. Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika kahdesta viiteen (2-5) työpäivää.

4.2. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä.

Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.

4.3. Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.

4.4. Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy toimittaa tuotteita vain Suomessa. Kaikki Lahtisen Vahavalimon toimitukset tapahtuvat matkahuollon välityksellä, elleivät kuluttaja ja Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy muuta erikseen sovi.

5. Maksuehdot

5.1. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:

a) Voit maksaa tilauksesi Paytrail-maksutavoilla, jotka sisältävät kaikki yleisimmät pankkimaksutavat, mobiilimaksutavat, korttimaksutavat sekä OP-laskun, OP-tililuoton, Walley-laskun sekä Alisa-yrityslaskun.

b) Voimme laskuttaa yritysasiakkaita ja julkisia laitoksia. Uusille yritysasiakkaille lähetämme ensimmäisen tilauksen yhteydessä ennakkolaskun. Verkkolaskutuksesta tulee sopia Lahtisen Vahavalimon kanssa erikseen olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.

6. Palautukset

6.1. Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa.

6.2. Kuluttajan toivotaan tekevän palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen myynti@lahtisenvahavalimo.fi ENNEN tuotteen palauttamista. Kuluttaja voi palauttaa tuotteen/tuotteet ilman kuluja käyttämällä matkahuollon asiakaspalautustunnusta (9560825).

Palautus lähetetään osoitteeseen Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy , Teollisuuskatu 12, 74120 IISALMI

7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta kuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto virkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee paketin noutopisteessä heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

8. Reklamaatio

8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa Lahtisen Vahavalimo Ky:lle, joko sähköpostitse osoitteeseen myynti@lahtisenvahavalimo.fi tai postitse osoitteeseen Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy Teollisuuskatu 12, 74120 IISALMI.  Virheellinen toimitus palautetaan kuluitta Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy:n antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle.

9. Ylivoimainen este (Force Majeure)

9.1. Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Lahtisen Vahavalimo/Silvetto Oy:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

10. Riitojen ratkaisu

10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.